koszyk     zarejestruj się
  Katalog wszystkich naszych
  książek w formacie pdf
W twoim koszyku
znajduje się 0 elementów
        HOME         NOWOŚCI         PROMOCJE         ARTYKUŁY         POMOC         KONTAKT

Kreatywne kierowanie


Nazwa ksiazki :
Kreatywne kierowanie

Autor : Józef Penc
Liczba stron : 352
Wydawnictwo : Placet
ISBN : 83-85428-50-3


Termin realizacji : 2-4 dni
Cena rynkowa : 34.22
Oszczędzasz : 4.47 zł ( 13.06 % )

Nasza cena : 29.75 zł.
DO KOSZYKA


Zapraszamy Cię do przeczytania ciekawego opisu




Globalizacja, informatyzacja, totalna konkurencja, dostępność kapitału - to główne parametry wyścigu w dzisiejszej gospodarce. Dzięki burzliwemu rozwojowi informatyki i lotnictwa świat stał się globalną wioską i dąży do zatarcia granic również tych fizycznych. Wiemy dokładnie i w krótkim czasie, kto wymyślił bądź ma najnowszą technologię, nowe produkty i usługi. Jeśli tylko mamy dobry pomysł i jesteśmy w stanie sprostać międzynarodowej konkurencji to kapitał stoi do naszej dyspozycji. Rozpoczynając nowe przedsięwzięcie czy racjonalizując stare wybieramy się dziś na wojnę z całym światem. Wynik może być jeden - sukces albo bankructwo. Jak więc wytrzymać i wygrać ten wyścig, kiedy poziom technologiczny i kapitałowy wyrównuje się. Jedynym, niepowtarzalnym atutem w tej rozgrywce są ludzie. To oni tworzą największy kapitał organizacji. To oni prowadzą ją do sukcesu lub do upadku. To na nich obecnie trzeba skupić największą uwagę.

Nowe pokolenie pracowników, (tzw. ludzie nowych wartości) ma zupełnie inny stosunek do pracy i życia. Nie mają najmniejszej ochoty na uzależnianie swojego życia od jednej organizacji. Wolą raczej traktować siebie jako niezależnych, mogących przeprowadzić się na dowolne inne miejsce jeśli obecne nie przypadnie im do gustu. Uważają oni, że lojalność wobec firmy jest przeżytkiem i będą się wiązać z organizacjami, które tworzą prawdziwe poczucie wspólnoty. Aby wykorzystać drzemiący w tych ludziach potencjał intelektualny i twórczy trzeba zapewnić im odpowiedni poziom bezpieczeństwa, wygody i komfortu, tak by mogli ponosić odpowiedzialność za swą pracę, dostrzegać w niej sens i znaczenie, mieć możność spożytkowania swoich kwalifikacji i uzdolnień, a także świadomość, że stoją przed nim szanse rozwoju, awansu i postępu.

Jak więc w takiej sytuacji ma się zachować współczesny menedżer? Jaka jest jego rola we współczesnym procesie kierowania? Przede wszystkim organizując zespoły i ich pracę musi umieć dobierać do nich ludzi pod względem psychologicznym i uzupełniających się umiejętności, a w kierowaniu wykazywać asertywność, tzn. chroniąc własne prawa i aspiracje, mieć także na względzie prawa, potrzeby i interesy innych ludzi. Po prostu być człowiekiem, a nie funkcją i starać się, aby kierowani przez niego ludzie mieli wiele do zaoferowania swojej firmie i wnosili do niej coraz to większe wartości.

Każdy menedżer powinien sobie wypracować swój własny styl kierowania ludźmi, biorąc pod uwagę własne kompetencje, stopień dojrzałości pracowników do samodzielnego działania i sytuację w jakiej przyszło mu działać (pole swobody, presja czasu, naciski przełożonych itp.). Może on oczywiście korzystać z opisanych w literaturze wzorców, niemniej, dokonując wyboru jakiegoś stylu, powinien zawsze łączyć wiedzę z pragmatyką, korzystać z wyobraźni i intuicji. Zarządzanie (kierowanie) bez wyobraźni to gwarantowana porażka. Myślenie z wyobraźnią prowadzi do nowych pomysłów, nowych sposobów patrzenia na rzeczywistość, tworzenia nowych relacji między rzeczami i ideami (myślenie lateralne). Intuicja z kolei pozwala odnosić doświadczenia z przeszłości do nowego problemu, wykorzystać wiedzę bez myślenia racjonalnego. Intuicja jako "dobrze poinformowana podświadomość" powoduje, że często zupełnie niespodziewanie przychodzi stosowne rozwiązanie.

Tą książką mamy nadzieję zainspirować zmiany w podejściu do procesu kierowania, nadanie mu nowej jakości przez zrozumienie potrzeb i oczekiwań pracowników oraz właściwe wykorzystanie ich umiejętności i motywacji dla potrzeb przedsiębiorstwa. Mamy nadzieję, że ta książka wpłynie pomoże menedżerom w ukształtowaniu własnej "praktycznej teorii" kreatywnego kierowania i budowania inteligentnej organizacji.

CZYTAJ WIECEJ


                     Home    Nowości    Promocje    Artykuły    Pomoc    Kontakt  

                                © Copyright 2004-20011 Świat Książek - Buisnesowa Księgarnia Internetowa. All rights reserved.
                                Przeczytaj o naszej Polityce Prywatności oraz Nocie Prawnej
                                sitemap : sitemap 1 sitemap 2


Witamy w naszej księgarni!

Wiedza zawarta w naszych książkach jest dyscypliną, która umożliwi Ci zdobycie ogromnego przychodu, pozwoli Ci uruchomić potężną motywację, umożliwi Ci uczenie się w przyśpieszonym tempie, poza tym da Ci narzędzia, które pozwolą Ci wygenerować arsenał pieniędzy, oraz równocześnie sprawi, że będziesz miał więcej wolnego czasu...
Książki audio - audio biznes
Inwestycje i giełda
E książki Eksiążki Ebooki - Biznesowe Książki Elektroniczne
Ekonomia
Finanse i bankowość
Marketing i zarządzanie
Języki obce
Integracja europejska
Handel i sprzedaż
Dla managera
Metody ilościowe i statystyka
Prawo
Rachunkowość
 Szukaj
1. Bogaty ojciec, Biedny ojciec
2. Kwadrant przepływu pieniędzy
3. Inwestycyjny poradnik bogatego ojca
4. Szkoła biznesu
5. Cashflow 101