koszyk     zarejestruj się
  Katalog wszystkich naszych
  książek w formacie pdf
W twoim koszyku
znajduje się 0 elementów
        HOME         NOWOŚCI         PROMOCJE         ARTYKUŁY         POMOC         KONTAKT

PRAKTYKA I TEORIA PROMOCJI ZDROWIA - Wybrane zagadnienia


Nazwa ksiazki :
PRAKTYKA I TEORIA PROMOCJI ZDROWIA - Wybrane zagadnienia

Autor : JERZY B. KARSKI
Liczba stron : 300
Rok wydania : 2003
Wydawnictwo : CeDeWu
ISBN : 83-87885-46-0


Termin realizacji : 48 godzin
Cena rynkowa : 52.8
Oszczędzasz : 6.85 zł ( 12.97 % )

Nasza cena : 45.95 zł.
DO KOSZYKA


Zapraszamy Cię do przeczytania ciekawego opisu




JERZY B. KARSKI

PRAKTYKA I TEORIA PROMOCJI ZDROWIA
Wybrane zagadnienia


W 2003 roku minęło 25 lat od powstania pojęcia i idei promocji zdrowia. W tym
czasie opublikowano wiele opracowań na temat idei promocji zdrowia, jak i jej
metod oraz strategii działania. Są to opracowania pochodzące głównie z Biura
Światowej Organizacji Zdrowia Regionu Europejskiego oraz coraz częściej z
ośrodków, dla których promowanie zdrowia stało się zagadnieniem
pierwszoplanowym. Są to ośrodki europejskie oraz pozaeuropejskie, głównie
kanadyjskie i australijskie, gdzie promocja zdrowia dość wcześnie uzyskała prawo
obywatelstwa i w związku z tym uzyskała już znaczne wyniki.
W Polsce rozpowszechnienie idei promocji zdrowia datuje się od początku
ostatniego dziesięciolecia ubiegłego wieku. Z biegiem czasu powstało szereg
oryginalnych polskich publikacji na temat promocji zdrowia, przetłumaczono
szereg dokumentów i prac z zakresu promocji zdrowia i nauk pokrewnych na język
polski i w ten sposób powstał dość istotny „arsenał” rodzimej wiedzy na temat
promowania zdrowia.
W kraju powstało i działa od kilku lat szereg ośrodków realizujących programy i
projekty promocji zdrowia zainicjowane przez Światową Organizację Zdrowia (ŚOZ),
szereg stowarzyszeń naukowych dołączyło do swojej nazwy i zakresu działalności
promocję zdrowia, w szkołach i uczelniach coraz lepiej realizuje się programy
dotyczące zagadnień zachowania i rozwoju zdrowia. W kilku akademiach medycznych
powstały wydziały nauki o zdrowiu, a głównie w miastach realizujących projekt
ŚOZ „Zdrowe miasta”, choć nie tylko, powstały biura promocji zdrowia. Duże
znaczenie dla rozwoju działań z zakresu promocji zdrowia w Polsce mają tzw.
„ustawy samorządowe”, dzięki którym promocja zdrowia powinna dotrzeć do
społeczności lokalnych gmin, powiatów i województw. Wielkie nadzieje należy
również wiązać z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, w której promocja
zdrowia jako znacząca część zdrowia publicznego stanowi przedmiot szeregu
dyrektyw, decyzji i zaleceń, a na mocy Traktatu Amsterdamskiego nakłada
obowiązek włączania do wszystkich polityk sektorowych zapisów dotyczących
działań na rzecz utrzymania wysokiego poziomu ochrony zdrowia.
Dotychczas w piśmiennictwie polskim na temat promocji zdrowia położono nacisk
głównie na stronę teoretyczną tej dziedziny nauki. W odosobnionych przypadkach
uwzględniono także wskazówki praktyczne dla działań w zakresie promocji zdrowia
wynikające z programów realizacji określonych projektów ŚOZ. Nie ma jednak
opracowania, które oprócz pewnego podłoża teoretycznego położyłoby zasadniczy
nacisk na działania praktyczne. Takie zadanie postawił przed sobą autor
niniejszej książki.
Ze względu na pierwszą próbę tego kierunku działania, z pewnością opracowanie
spotka się z wieloma słusznymi głosami krytycznymi, za które autor z góry
serdecznie dziękuje. Uwagi takie proszę kierować bezpośrednio do autora1 lub do
wydawnictwa. W ewentualnym następnym wydaniu tej książki z pewnością wszystkie
konstruktywne uwagi zostaną uwzględnione
Książka pt. „PRAKTYKA I TEORIA PROMOCJI ZDROWIA” powinna służyć jako
uzupełniająca lektura studentom uczelni, które w programach nauczania zawierają
problematykę promocji zdrowia, a także jako zasób wskazówek przy opracowywaniu
programów zdrowotnych przez pracowników administracji państwowej i samorządowej
różnych szczebli. Autor ma również nadzieję, że książka ta może, a nawet powinna
zainteresować teoretyków, decydentów i polityków zdrowotnych, pozwalając na
ułatwianie tworzenia realnych programów i planów dotyczących poprawy, zachowania
i rozwoju zdrowia.
W tekście książki, w poszczególnych rozdziałach mogą zdarzyć się powtórzenia, co
nie jest przypadkowe, gdyż książka ta z założenia nie jest książką do czytania
od początku do końca, a wręcz „do zaglądania” do rozdziałów i podrozdziałów,
które wzbudzą właśnie zainteresowanie, lub okażą się doraźnie pomocnymi przy
opracowywaniu własnych programów czy realizacji określonych projektów.
Ponadto, bardzo wskazane byłoby, aby Czytelnik zainteresowany określonym
zagadnieniem skorzystał z obszernego wykazu piśmiennictwa i odszukał tam
pozycje, w szczególności w języku polskim, do których należy sięgnąć po więcej
danych teoretycznych na wybrany temat.

Jerzy B. Karski


CZYTAJ WIECEJ RECENZJE


                     Home    Nowości    Promocje    Artykuły    Pomoc    Kontakt  

                                © Copyright 2004-20011 Świat Książek - Buisnesowa Księgarnia Internetowa. All rights reserved.
                                Przeczytaj o naszej Polityce Prywatności oraz Nocie Prawnej
                                sitemap : sitemap 1 sitemap 2


Witamy w naszej księgarni!

Wiedza zawarta w naszych książkach jest dyscypliną, która umożliwi Ci zdobycie ogromnego przychodu, pozwoli Ci uruchomić potężną motywację, umożliwi Ci uczenie się w przyśpieszonym tempie, poza tym da Ci narzędzia, które pozwolą Ci wygenerować arsenał pieniędzy, oraz równocześnie sprawi, że będziesz miał więcej wolnego czasu...
Książki audio - audio biznes
Inwestycje i giełda
E książki Eksiążki Ebooki - Biznesowe Książki Elektroniczne
Ekonomia
Finanse i bankowość
Marketing i zarządzanie
Języki obce
Integracja europejska
Handel i sprzedaż
Dla managera
Metody ilościowe i statystyka
Prawo
Rachunkowość
 Szukaj
1. Bogaty ojciec, Biedny ojciec
2. Kwadrant przepływu pieniędzy
3. Inwestycyjny poradnik bogatego ojca
4. Szkoła biznesu
5. Cashflow 101