koszyk     zarejestruj się
  Katalog wszystkich naszych
  książek w formacie pdf
W twoim koszyku
znajduje się 0 elementów
        HOME         NOWOŚCI         PROMOCJE         ARTYKUŁY         POMOC         KONTAKT

Trout o strategii


Nazwa ksiazki :
Trout o strategii

Autor : Jack Trout
Liczba stron : 156
Rok wydania : 2005
Wydawnictwo : PWE
ISBN : 83-208-1586-x


Termin realizacji : 2-4 dni
Cena rynkowa : 1.1
Oszczędzasz : 0.1 zł ( 9.09 % )

Nasza cena : 1.00 zł.
DO KOSZYKA


Zapraszamy Cię do przeczytania ciekawego opisu




MÓW, JAK JEST NAPRAWDĘ

Nie przyjmuj założenia, że wszyscy wiedzą, kto jest specjalistą w danej kategorii. Jedną z rzeczy, które doradzam, jest ustawienie się w pozycji specjalisty w dziedzinie (czegoś tam).

Ludzie pragną uzyskać tę informację, bo chcą wiedzieć, kto jest ekspertem w danej dziedzinie. Jeżeli zajmujesz się tylko tym, spowoduj, żeby wiedzieli o tym, że zajmujesz się tylko tym.

Tak było w wypadku Subaru, japońskiej firmy samochodowej, która miała problemy. Kiedy George Miller został jej prezesem w 1993 roku, zapytał: W czym jesteśmy dobrzy? i Na czym polega nasza tożsamość?. Odpowiedź brzmiała: Technologia napędu na cztery koła.

Właśnie wówczas postanowił się skupić na tej specjalności. Jak powiedział: Zaangażowaliśmy się w sprzedawanie jedynie samochodów z napędem na cztery koła, żeby odróżnić się od Toyoty i Hondy.

W swoich reklamach Subaru z dumą głosi, że nie produkuje samochodów osobowych, a specjalizuje się jedynie w pojazdach z napędem na cztery koła. Było to posunięcie prowadzące do zwrotu w sytuacji jeszcze jednej firmy samochodowej, która zmierzała do przepaści (jej sprzedaż spadła o 60 procent). Firma przetrwała, bo wykorzystała specjalizację, żeby się zróżnicować.

Zapewne zauważyłeś, że nie wydałem dotychczas książki poświęconej specjalizacji. No cóż, poczekaj. Pewnego dnia zapewne zobaczysz tytuł: Specjalizuj się, aby przetrwać. Do tego czasu będzie Ci musiał wystarczyć ten rozdział.

Podsumowanie

Lepiej być wyjątkowym w jednej rzeczy

niż dobrym w wielu.



W BIZNESIE OBOWIĄZUJE INNY JĘZYK

Biznesmeni są zajęci tworzeniem swojego własnego języka, jak gdyby te wszystkie nowe wyrazy nie były czymś dostatecznie złym. Oto bezpośredni cytat z wypowiedzi pewnego guru futuryzmu i zarządzania: Menedżerowie z czasem zrozumieli, że istnieją różnorodne tryby zmiany. Pierwszym z nich jest to, co nazywam ulepszaniem paradygmatu, o które chodzi w przekazie totalnej jakości, ciągłych udoskonaleń. Drugim jest radykalna zmiana albo przekształcenie paradygmatu niepodobna do jakiejkolwiek innej zmiany, jaką musisz się zajmować.

W magazynie Fortune, w artykule Jargon Watch (Śledzenie żargonu) z 3 lutego 1997 roku, informowano, że firma Better Communications z Lexington w stanie Massachusetts, która uczy pracodawców sztuki pisania, zebrała następujące wycinki z frazesami nowomowy menedżerskiej z tego, co nazwała piekielnymi notatkami, krążącymi po firmach znajdujących się na liście 500 tego czasopisma.


Naczelne kierownictwo opracowało następującą wizję helikopterową. (Szefowie patrzą dalej niż tylko na najbliższy tydzień.)
Wartość dodana jest kamieniem węgielnym wykładniczo rosnących krzywych zysku. (Zwiększmy wielkość sprzedaży i zyski poprzez oferowanie więcej tego, czego chcą klienci.)
Musimy zwymiarować tę inicjatywę kierownictwa. (Weźmy się wszyscy za opracowanie planu.)
Wykorzystaliśmy symfonię wiedzy eksperckiej z rozmaitych pionów funkcjonalnych. (Ludzie z różnych działów rozmawiali ze sobą.)
Nie oddziałuj na programy intensyfikacji zachęt pracowniczych. (Nie kombinuj z płacami ludzi.)
Twoje stanowisko zostało określone jako chwilowo utrzymane. (Jeszcze cię nie wyrzucamy z pracy.)
Dlaczego biznesmeni mówią tak tajemniczo o podstawowych kompetencjach (o tym, co umiemy dobrze robić), o upełnomocnieniu (przekazywaniu uprawnień decyzyjnych) albo o paradygmatach (o tym, jak robimy różne rzeczy)? Sprawy przybrały tak zły obrót, że Eileen Shapiro w swojej książce pod tytułem Fad Surfing in the Boardroom (Surfowanie po chwilowych modach w sali posiedzeń rady nadzorczej) musiała zamieścić słownik nowych wyrazów biznesowych, a Wall Street Journal z 8 czerwca 1998 roku odkrył nowy sport, noszący nazwę bingo modnych powiedzonek. Pracownicy zdobywają punkty w czasie narad, wyszukując żargonowe terminy i slogany wypowiadane przez ich szefów. (Punkty uzyskuje się na przykład za dostarczalne, netto netto i wpływalność.)

Wyczuwamy, że zdaniem biznesmenów, dzięki używaniu tych pompatycznych słów, będą się wydawać maksymalnie mądrzy, skomplikowani i ważni. Powoduje to jednak, że stają się niezrozumiali. Wobec tego, co może robić menedżer, żeby walczyć z komplikacjami? Może skorzystać z pomocy.

Dr Rudolf Flesch zapoczątkował krucjatę przeciw pompatyczności i niejasności w pisaniu. Jedną z jego książek jest The Art of Plain Talk (Sztuka prostego mówienia). Flesch był jedną z pierwszych osób, które wskazały, że ludzie biznesu, piszący tak jak mówią, piszą lepiej.

Sposób zaproponowany przez Flescha powodowałby, że odpowiedź na list brzmiałaby następująco: Dziękuję, Jack, za Twoją propozycję. Przemyślę ją i skontaktuję się z Tobą możliwie szybko. Przeciwieństwem tego byłoby: W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy pańskie sugestie. Po należycie starannym ich rozpatrzeniu przekażemy Panu nasze wnioski.

Musisz zachęcać do używania prostego, bezpośredniego języka i odrzucać modne powiedzonka nie tylko w piśmie, lecz także w mowie.


CZYTAJ WIECEJ FRAGMENT


                     Home    Nowości    Promocje    Artykuły    Pomoc    Kontakt  

                                © Copyright 2004-20011 Świat Książek - Buisnesowa Księgarnia Internetowa. All rights reserved.
                                Przeczytaj o naszej Polityce Prywatności oraz Nocie Prawnej
                                sitemap : sitemap 1 sitemap 2


Witamy w naszej księgarni!

Wiedza zawarta w naszych książkach jest dyscypliną, która umożliwi Ci zdobycie ogromnego przychodu, pozwoli Ci uruchomić potężną motywację, umożliwi Ci uczenie się w przyśpieszonym tempie, poza tym da Ci narzędzia, które pozwolą Ci wygenerować arsenał pieniędzy, oraz równocześnie sprawi, że będziesz miał więcej wolnego czasu...
Książki audio - audio biznes
Inwestycje i giełda
E książki Eksiążki Ebooki - Biznesowe Książki Elektroniczne
Ekonomia
Finanse i bankowość
Marketing i zarządzanie
Języki obce
Integracja europejska
Handel i sprzedaż
Dla managera
Metody ilościowe i statystyka
Prawo
Rachunkowość
 Szukaj
1. Bogaty ojciec, Biedny ojciec
2. Kwadrant przepływu pieniędzy
3. Inwestycyjny poradnik bogatego ojca
4. Szkoła biznesu
5. Cashflow 101