 |
|
Zarządzanie kryzysem
|
|
Nazwa ksiazki : Zarządzanie kryzysem Autor : Michael Regester, Judy Larkin Liczba stron : 226 Wydawnictwo : PWE ISBN : 83-2081555-X
Termin realizacji : 12 godzin
Cena rynkowa : 45.74 zł
Oszczędzasz : 5.89 zł
( 12.88 % )
Nasza cena : 39.85 zł.
|
|
|
Zapraszamy Cię do przeczytania ciekawego opisu
Ileż to razy stykaliśmy się z publikacjami dotyczącymi sytuacji kryzysowej? Czyż marzeniem każdego PR-owca nie jest poznanie złotego środka na kryzys? Każdy specjalista PR na pamięć zna ostrzeżenia: "kryzysy nie rozwiążą się same", "kryzysy dotyczą wszystkich", "kryzys może się zdarzyć zawsze, wszędzie i w każdej organizacji, nawet dobrze zarządzanej".
Książka "Zarządzanie kryzysem", wydana przez PWE, co prawda nie daje przepisu na owy złoty środek, ale pozwala poznać strukturę kryzysu i jego przebieg. Dzięki niej można zrozumieć sytuację problemową i jej źródła. Autorzy, światowe autorytety w dziedzinie doradztwa kryzysowego, wyjaśniają, iż książka opiera się na ich doświadczeniach i kierują ją do osób zajmujących się zarządzaniem lub doradzaniem w aspekcie komunikacji firmy z otoczeniem.
Według nich "żadna firma, bez względu na to jak jest silna, z jak dobrą reputacją i wynikami finansowymi, nie jest odporna na kryzys." Publikacja jest zachętą do praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania sytuacjami problemowymi, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji. Michael Regester i Judy Larkin przekonują, iż aktywność w komunikacji, w czasie sytuacji problemowej, okazuje się fundamentalnym wymogiem, jeśli dążymy do pomyślnego jej zakończenia.
Na początek bardzo obrazowymi argumentami uświadamiają wagę i cenę tzw. "goodwill" czyli po prostu reputacji - aktywu, który cierpi najbardziej w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej. Autorzy dużo uwagi poświęcają nie tylko skutkom, ale także samym źródłom kryzysu, a więc możliwym sposobom zminimalizowania szansy jego wystąpienia. Całkowite wyeliminowanie ryzyka wystąpienia sytuacji kryzysowej jest oczywiście niemożliwe. Podejmują się także próby zdefiniowania sytuacji kryzysowej, wskazują osoby najbardziej kompetentne do zajęcia się kryzysem i wyjaśniają, na czym polega zarządzanie nim. Regester i Larkin obiecują, iż zdolności organizacji do myślenia ukierunkowanego na przyszłość powinny zostać docenione. "Im wcześniej stosowna sytuacja zostanie zidentyfikowana i pojawi się odpowiedź organizacji na nią, tym większe prawdopodobieństwo, że organizacja rozwiąże konflikt i zminimalizuje jego konsekwencje." Charakter sytuacji kryzysowej Regester i Larkin doskonale przedstawiają w postaci wykresów, obrazujących jej cykl życia, po czym dokonują analizy poszczególnych etapów, włącznie z podziałem kompetencji i obowiązków wśród pracowników.
M. Regester i J. Larkin ostrzegają przed ignorowaniem problemu, który według nich jest pewnikiem kryzysu. "Bardzo często organizacje ignorują sygnały ostrzegawcze, które po fakcie okazują się być oczywiste."
Obszerne studia przypadków służą za pouczenie i przeanalizowanie krok po kroku błędów, popełnionych przez światowe korporacje, z uwzględnieniem stosunku do opinii publicznej, wyjaśnienia sytuacji i pracy z mediami. Doświadczenia takich firm jak m.in: Intel, Shell, Johnson&Johnson, NASA, Air France, British Airways, Marks&Spencer, Coca-Cola służą za wciągające case study. Niektóre z nich zobrazowane są w postaci czytelnych algorytmów, po każdym zaś, wyciągane są wnioski. Ilustracje, wykresy i wyniki badań dotyczą najbardziej prawdopodobnych przyczyn kryzysów i najbardziej podatnych na nie branż.
Autorzy nie omijają także technicznej strony zarządzania kryzysem, a więc powoływania konferencji prasowych, oświadczeń, publikacji na stronach internetowych.
Cennym dodatkiem dla polskiego czytelnika, są, zawarte przez wydawcę, przykłady z polskiego podwórka.
Wnioskiem wypływającym z książki jest stwierdzenie, iż "zasadniczą częścią zarządzania kryzysem jest prewencja, bez względu na to, czy czujność i gotowość wynikają z własnej motywacji, czy są wzmacniane przez prawo. Jeśli pojawia się kryzys, plan może zminimalizować katastrofę, a polityka otwartej komunikacji może zmniejszyć szkodę dla reputacji organizacji". Cytując autorów, należy pamiętać, że "jedna chwila cierpliwości może ustrzec przed katastrofą, jedna chwila niecierpliwości może zrujnować całe życie."
Książka "Zarządzanie kryzysem" to po prostu wszystko o kryzysie. Mimo, iż napisany odrobinę zbyt wzniosłym językiem, to aktualny podręcznik dla ekonomistów, przedsiębiorców i specjalistów PR umożliwiający przewidywanie, identyfikację i planowanie w kryzysie w przemyślany i innowacyjny sposób. Wygodny, mały format i miękka okładka czynią tę obszerną publikację łatwiejszą w użytkowaniu.
|
| |
|
|
|
|
|
|
 |
|
Witamy w naszej księgarni!
Wiedza zawarta w naszych książkach jest dyscypliną, która umożliwi Ci zdobycie ogromnego przychodu, pozwoli Ci uruchomić potężną motywację, umożliwi Ci uczenie się w przyśpieszonym tempie, poza tym da Ci narzędzia, które pozwolą Ci wygenerować arsenał pieniędzy, oraz równocześnie sprawi, że będziesz miał więcej wolnego czasu...
|
|
|
|
 |
|