koszyk     zarejestruj się
  Katalog wszystkich naszych
  książek w formacie pdf
W twoim koszyku
znajduje się 0 elementów
        HOME         NOWOŚCI         PROMOCJE         ARTYKUŁY         POMOC         KONTAKT

ZARZĄDZANIE Z PASJĄ czyli rozmowy z Konosuke Matsushitą założycielem i twórcą potęgi koncernu Matsushita Corp.


Nazwa ksiazki :
ZARZĄDZANIE Z PASJĄ czyli rozmowy z Konosuke Matsushitą założycielem i twórcą potęgi koncernu Matsushita Corp.

Autor : Władysław Pawlak (red.)
Oprawa : miękka
Rok wydania : 2004
Wydawnictwo : Forum Sp. z o. o.
ISBN : 83-7412-085-1


Termin realizacji : 2-4 dni
Cena rynkowa : 41.36
Oszczędzasz : 7.41 zł ( 17.92 % )

Nasza cena : 33.95 zł.
DO KOSZYKA


Zapraszamy Cię do przeczytania ciekawego opisu




O AUTORZE:

1894: Konosuke Matsushita rozpoczyna życie, jako syn ubogich rolników w Wasamura - w wiosce oddalonej o ok. 60 km od Osaki
1903: w wieku 9 lat rozpoczyna pracę jako czeladnik w warsztacie rowerowym
1910: zatrudnia się w Osaka Electric Light Company jako pomocnik, po roku zostaje technikiem instalacyjnym a następnie inspektorem
1917: w wieku 22 lat zakłada swoją pierwszą firmę produkującą oprawki do lamp -zatrudnia żonę i pomocnika, w następnym roku pracuje dla niego już 20 ludzi
1918: zakłada Matsushita Electric Appliance Factory
1922: fabryka Matsushity może pochwalić się ponad dziesięcioma produktami i zatrudnia 50 pracowników
1923: ukazuje się przełomowy produkt Matsushity z pierwszego okresu działalności -lampka rowerowa na baterie, która mogła świecić bez przerwy 40 godzin (w tamtych czasach w lampkach rowerowych umieszczano świece lub lampki na baterie działające ok. 2-3 godzin); - dzięki nowatorskiej jak na tamte czasy strategii sprzedaży tworzy obejmującą całą Japonię sieć przedstawicieli handlowych
1925: Matsushita rozpoczyna sprzedaż produktów pod marką "National" i podbija masowy rynek obniżając ceny, aby zwiększyć obroty
1927: jako jeden z pierwszych przedsiębiorców w Japonii zaczyna używać reklamy prasowej do promocji swoich produktów
1929: powstają spójna strategia zarządzania i misja firmy: "Uznając nasze obowiązki jako przedsiębiorców, poświęcimy się dla postępu i rozwoju społeczeństwa oraz dobrobytu ludzi poprzez naszą działalność biznesową, tym samym podnosząc jakość życia na całym świecie".
1929: firma zmienia nazwę na Matsushita Electric Works. W obliczu światowego kryzysu ekonomicznego i załamania sprzedaży Matsushita przeprowadza genialny, choć ryzykowny plan: nie zwalnia ani jednego pracownika, ogranicza produkcję o połowę a "uwolnionych" w ten sposób pracowników wysyła w charakterze przedstawicieli handlowych. Jednocześnie uruchamia nową linię produkcyjną sprzętu radiowego oraz rozpoczyna produkcję żelazek. Wkrótce sprzedaje miesięcznie 200.000 odbiorników radiowych i staje się liderem na rynku 1931: zakupuje prawa do ważnego i b. drogiego patentu i udostępnia go za darmo wszystkim producentom sprzętu radiowego aby stymulować rozwój gospodarki kraju. Rozpoczyna także produkcję baterii.
1933: jako pierwszy wprowadza system zarządzania, polegający na podziale firmy na kilka samodzielnych przedsiębiorstw. System ten stosuje obecnie większość dużych firm. Matsushita widział jego zalety głównie w umiejętności szybszego reagowania na zmieniającą się sytuację rynkową, zwiększeniu odpowiedzialności i łatwiejszym kształceniu kadry zarządzającej.
1935: Matsushita Electric Works zmienia się w Matsushita Electric Industrial Co. Ltd.
1941-45: w czasie II wojny światowej Matsushita zostaj zmuszony do przestawienia produkcji na rzecz przemysłu zbrojeniowego Japonii i zaciągnięcia wysokich kredytów na pokrycie kosztów tej produkcji. Z tego względu po zakończeniu wojny jego przedsiębiorstwo było represjonowane przez USA - w końcu zrehabilitowano go w 1950 roku.
1947: zakłada PHP (Peace, Happiness, Prosperity) Institute. Pisuje do wydawanego przez instytut czasopisma "Forum dla lepszego świata" teksty filozoficzne i wykłada w nim swoją teorię zarządzania. "Forum dla lepszego świata" staje się jednym z największych japońskim czasopism i wywiera wpływ na całe pokolenie miejscowych menedżerów.
1952: firma rozpoczyna współpracę z holenderskim Philipsem: Philips dzieli się swoimi rozwiązaniami technologicznymi Matsushita Electrics jest odpowiedzialne za utrzymywanie odp. poziomu zarządzania
1954: przejmuje Japan Victor Company - JVC.
1959: otwiera pierwsze przedstawicielstwo w USA
1960: wprowadza w swoich zakładach 5-dniowy, pełnopłatny tydzień pracy
1980: zakłada Matsushita School of Government and Management.
1986: zakupuje oddział Motoroli i staje się właścicielem marki Quasar.
1989: na pogrzebie 94 letniego patriarchy i wizjonera pojawia się 20 000 ludzi

CZYTAJ WIECEJ FRAGMENT RECENZJE


                     Home    Nowości    Promocje    Artykuły    Pomoc    Kontakt  

                                © Copyright 2004-20011 Świat Książek - Buisnesowa Księgarnia Internetowa. All rights reserved.
                                Przeczytaj o naszej Polityce Prywatności oraz Nocie Prawnej
                                sitemap : sitemap 1 sitemap 2


Witamy w naszej księgarni!

Wiedza zawarta w naszych książkach jest dyscypliną, która umożliwi Ci zdobycie ogromnego przychodu, pozwoli Ci uruchomić potężną motywację, umożliwi Ci uczenie się w przyśpieszonym tempie, poza tym da Ci narzędzia, które pozwolą Ci wygenerować arsenał pieniędzy, oraz równocześnie sprawi, że będziesz miał więcej wolnego czasu...
Książki audio - audio biznes
Inwestycje i giełda
E książki Eksiążki Ebooki - Biznesowe Książki Elektroniczne
Ekonomia
Finanse i bankowość
Marketing i zarządzanie
Języki obce
Integracja europejska
Handel i sprzedaż
Dla managera
Metody ilościowe i statystyka
Prawo
Rachunkowość
 Szukaj
1. Bogaty ojciec, Biedny ojciec
2. Kwadrant przepływu pieniędzy
3. Inwestycyjny poradnik bogatego ojca
4. Szkoła biznesu
5. Cashflow 101